Re: PPTP & mpd (Was Re: VPN)

From: Kristian Rask (none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 17 Jan 2004 - 22:39:12 CET

From: "Kristian Rask" <none@krask--mediac.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: PPTP & mpd (Was Re: VPN)
Date: Sat, 17 Jan 2004 22:39:12 +0100

Hej Morten

>Ja. Den kan ikke finde et interface at lave proxyarp på.
>Det lyder som om at den range du bruger ikke er dækket ind af et interface
>boksen.
>Alternativt skal du specificere hvilket if mpd skal køre på samt selvf.
lave
>passende
>routes fra din router til mpd boksen og vice verca.

> Hvad er det lige jeg skal gøre?
De ip addresser du udgiver til clienterne, skal ligge i et lan du selv er
direkte forbundet til.
Hvis de ikke gør det, hvis du eksempelvis brugte 192.168.2.0/24 til clients
og du selv sidder
i 192.168.1.0/24 - ja så skal der jo være et par ruter.. frem og tilbage.
Endvidere kan mpd ikke selv finde det if de skal configges eller proxy
arp'es på, derfor
skal mpd vide hvilket if den skal bruge til wan.

> Skal jeg pass noget mellem de forskellige interfaces? mpd opretter jo
> nogen interfaces ik? "new -i ng0 pptp0 pptp0"

ikke når du har pass any to any :-)

mvh

Kristian