Embedded BSD

From: Morten Winther (none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 19:41:49 CET

Date: Sun, 29 Feb 2004 19:41:49 +0100
From: Morten Winther <none@freebsd--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Embedded BSD

Hej

Jeg regner med at få min første soekris boks i morgen og så skal jeg til
at lege lidt. Jeg har planer om at bruge den som en proxy radius server.
Alt hvad den skal er at smide nogle radius pakker videre til en central
radius server over noget VPN.

Da jeg ikke har prøvet sådan nogle små embedded ting før har jeg lige
nogle spørgsmål:

Et compactflash kort har måske omkring 300K writes på hver sektor inden
det dør. Hvordan tager folk højde for det? Mounter /var i ram ?

Med hensyn til at lave et freebsd image med et lille footprint - nogen
der har links til how-to's?

Har kigget på m0n0 Wall - er det egentlig ssh adgang i den eller har man
kun adgang til web-interfacet?

/ morten