Re: Embedded BSD

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 19:45:52 CET

Date: Sun, 29 Feb 2004 19:45:52 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Embedded BSD

Quoting Morten Winther (freebsd@mwi.dk):
> Et compactflash kort har måske omkring 300K writes på hver sektor inden
> det dør. Hvordan tager folk højde for det? Mounter /var i ram ?

Jep. /var og /tmp ryger i mfs eller tilsvarende. Eventuelt NFS, men det
har jeg endnu ikke hoert om. Nogle CF-kort er vist smarte og kan transparent
remappe doede sektorer, men det er ingen holdbar loesning i laengden.

> Med hensyn til at lave et freebsd image med et lille footprint - nogen
> der har links til how-to's?

Du kan evt. kigge paa OpenSoekris, der godt nok er OpenBSD-baseret:

        http://opensoekris.sf.net/

> Har kigget på m0n0 Wall - er det egentlig ssh adgang i den eller har man
> kun adgang til web-interfacet?

Kun adgang via web samt konsolporten.

--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.