Re: Ændringsforslaget til vedtægterne

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Aug 2004 - 14:36:34 CEST

Date: Tue, 10 Aug 2004 14:36:34 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ændringsforslaget til vedtægterne

Quoting Flemming Jacobsen (fj@batmule.dk):
> På overfladen ligner det et godt forslag, det rummer blot en
> række praktiske problemer.
>
> Som tidligere meldt ud fra bestyrelsen, så er ønsket om at
> generalforsamlingen afholdes i weekenden ganske forståeligt, og
> ganske rimeligt. Og jeg vil personligt arbejde for næste
> generalforsamling lægges i en weekend (og går det godt, så også
> de følgende generalforsamlinger).

Det lyder godt.

> Men at have en regel i vedtægten der kræver at generalforsamlingen
> afholdes en weekend vil være unødigt restriktivt.
> Hvis det viser sig at der kun kommer en håndfuld folk, og at
> de alle er lokale, så er regelen meget uhensigtsmæssig, og den
> vil virke hæmmende på demoktariet i foreningen.

Som det er lige nu, er det ogsaa haemmet.

> Jeg synes at det ville være væsentligt bedre om
> generalforsamlingen pålagde bestyrelsen at generalforsamlinger
> for så vidt muligt afholdes i en weekend.
> Så er bestyrelsens mandat klart afgrænset, og det er alligevel
> muligt at tilpasse sig uforudsete situationer (med en
> fyldestgørende begrundelse selvfølgelig).

Enig, men det er en taenkt situation, der maaske netop kan undgaas
ved at afholde generalforsamlingen andre steder end i hovedstadsomraadet.

> At lokationen skal skifte er en dårlig ide idet det er svært at
> arrangere en generalforsamling udenfor de steder hvor man har
> kontakter.
> Sidste år var diskussionen også oppe, og folk fik at vide at det
> stod alle frit for at tilbyde bestyrelsen at arrangere
> generalforsamlingen - bestyrelsen skal bare have at vide at nogen
> ønsker at tage opgaven senest 2 mdr. før afholdelsen (hvor
> bestyrelsen ellers traditionelt går igang med planlægningen).

Det har egentlig vaeret mit indtryk, at det var bestyrelsens opgave at
arrangere generalforsamling, men det siger vedtaegterne dog intet om,
saa det er muligt, at det er en forkert antagelse.

Jeg er enig i, at bestyrelsen ikke kan arrangere begivenheder i byer,
den ikke har kendskab til, men jeg mindes ikke at have hoert om
generalforsamling, foer der var fundet tid og sted. Maaske kunne der
laves nogle grupper af folk, der kunne soerge for at arrangere lokaler
i e.g. Aarhus og Odense.

Mvh. Michael.

--
The Librarian gave him the kind of look other people would reserve for
people who said things like `What's so bad about genocide?'