Re: Ændringsforslaget til vedtægterne

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Aug 2004 - 15:21:14 CEST

Date: Tue, 10 Aug 2004 15:21:14 +0200
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ændringsforslaget til vedtægterne

Michael Knudsen wrote:
> Quoting Flemming Jacobsen (fj@batmule.dk):
>
> Som det er lige nu, er det ogsaa haemmet.

Ja, men jeg vil ikke ind i en diskussion om hvor mange deltagere
fra område A der skal til at opveje en deltager fra område B.
Derfor vælger jeg at se det som at alle BSD-DKs medlemmer er lige
vigtige at få med.

> Enig, men det er en taenkt situation, der maaske netop kan undgaas
> ved at afholde generalforsamlingen andre steder end i hovedstadsomraadet.

Øh, det er jeg ikke sikker på at jeg forstod.

> Det har egentlig vaeret mit indtryk, at det var bestyrelsens opgave at
> arrangere generalforsamling, men det siger vedtaegterne dog intet om,
> saa det er muligt, at det er en forkert antagelse.

Det er bestyrelsens opgave at sikre at vedtægterne overholdes,
dvs. at der afholdes generalforsanling, at der er korrekt varsel,
osv.
Men den praktiske planlægning af arrangementet behøver ikke at
ligge i bestyrelsen.
I praksis har den gort det, det er korrekt.

> Jeg er enig i, at bestyrelsen ikke kan arrangere begivenheder i byer,
> den ikke har kendskab til, men jeg mindes ikke at have hoert om
> generalforsamling, foer der var fundet tid og sted.

Ja, det er fordi at bestyrelsen har konstateret at der
tilsyneladende ikke var nogen der havde lyst til at arrangere (og
så dermed få arrangementet i det nærområde der blev foretrukket).
Tidspunktet og tidsplanen for afholdelsen er veldokumenteret i vedtægterne.

> Maaske kunne der
> laves nogle grupper af folk, der kunne soerge for at arrangere lokaler
> i e.g. Aarhus og Odense.

Det ville da være rart.
Det burde give de der har lyst til at arrangere foredrag et
fornuftigt sted at henvende sig.

        Hyg'
        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---