Re: Linux-migrering i Mün chen_stoppet_midlertidigt

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 14:27:51 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Linux-migrering i Mün chen_stoppet_midlertidigt
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 05 Aug 2004 14:27:51 +0200

In message <none@87657xn5qw.fsf--xyzzy.adsl.dk.lh.bsd-dk.dk>, Peter Makholm writes:

>Ja, bortset fra at det måske er mere interessant at sagsøge Linux i
>øjeblikket. Men jeg kan ikke se nogen juridisk forskel.

"FUD, FUD, FUD, FUD, Exchange og FUD."

Der er ingen fare for at M$ sagsøger OSS miljøet, det ville simpelthen
være at levere de nødvendige beviser til alle der har tvivlet på om
de var et stort grumt monopol.

Men sprede FUD, det kan de, og det kan de i særdeleshed få luderpressen
og selvsvingende-selvfede slashdot til at gøre for sig i overmål.

At IBM melder ud at de ikke offensivt vil sagsøge "Linux" er det samme
som at sige "vi saver ikke den gren over vi sidder på" og temmelig
gratis set fra deres synspunkt. At de så lige kan drille M$ lidt ved
samme lejlighed er da kært.

Hvis I lige zoomer ud fra agurketidens nanoscala leden efter hvilket
som helst stykke nyhed, så er OSS alene på grund af Kina beskyttet
imod M$'s patentpresse:

Hvis man satte OSS tilbage i vesten med en patent retssag, så
ville man give Kina (det eneste potientielle væsktmarked der er
stort nok til at komme ind på milliard doller radaren) et forspring
i forhold til vesten.

Mht .eu er det lidt mere vakkelvornt, enten ville man give dem et
forspring eller også ville man starte en handelskrig.

Den eneste reelle værdi i software patenter er den samme som a-våben
besider: Afskækkelseseffekten. Det handler om det man kan få folk
til at gøre fordi de ved man har dem, men uden at man er nødt til
faktisk at afsløre om man kan, vil og tør bruge dem.

"FUD, FUD, FUD, Excell, Word og FUD."

Poul-Henning

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956