Re: Linux-migrering i München stoppet midlertidigt

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 22:12:54 CEST

Date: Thu, 5 Aug 2004 22:12:54 +0200 (CEST)
Subject: Re: Linux-migrering i München stoppet midlertidigt
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Jeg er ret sikker paa at det ikke har meget med den konkrete migrering
at goere, den er bare blevet et (synligt) vaerktoej.

Linux er allerede saerdeles udbredt i den offentlige tyske
administration og jeg er overbevist om at det har mere med det juridiske
omkring software-patenter, end det har med ophavsret at goere.
Hvordan?
Jo hvis aktoerene bag dette udspil kan overbevise den tyske stat om at
den nuvaerende brug af open source (primaert Linux i dette tilfaelde)
kan koste milliarder af euro i en eventuel tabt retsag, saa kunne det jo
taenkes at den tyske stat IKKE var saa forhippet paa at stemme FOR den
forliggende EU resolution om software patenter. Skulle ikke undre mig om
der var et par kvikke Linux hoveder bag det her. Thumbs up herfra!

Nogle ville sikkert sige:" er det ikke en lige lovlig stor chance at
tage" .. nej, ikke med den udbredelse open source/isaer Linux har i den
tyske stat allerede nu.

Bare en tanke/teori.

mvh
/per