Re: PHP4 compileret med pdflib og Oracle support

From: Rene Pedersen (none@macfat--macfat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 10 Sep 2003 - 03:29:53 CEST

Date: Wed, 10 Sep 2003 03:29:53 +0200
From: Rene Pedersen <none@macfat--macfat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PHP4 compileret med pdflib og Oracle support

On Tue, Sep 09, 2003 at 10:04:49PM +0200, Axel Kellermann wrote:
> Hej
>
> På min FreeBSD 4.8 compilerer jeg PHP med support for PDFlib og Oracle7 fra
> portscollection. Efter noget ballade compilere den udmærket men ved start af
> Apache 1.3.28 får jeg følgende fejl
>
> Syntax error on line 237 of /usr/local/etc/apache/httpd.conf:
> Cannot load /usr/local/libexec/apache/libphp4.so into server:
> /usr/local/libexec
> /apache/libphp4.so: Undefined symbol "__wrap_sprintf"
>
> Efter en dag på google og php har fundet mange Undefined symbol, der hører
> [...]

Det er lidt et dirty hack men det virker. Du skal lave en make configure
i /usr/ports/www/mod_php4 med de options du nu end ønsker, incl Oracle.

Gå ind i work/php.../ og tilføj til linien EXTRA_LIBS: -lwrap

gå nu tilbage til /usr/ports/www/mod_php4 og lav make install.

Det skulle fixe problemet - omend det som sagt er dirty.

// Rene

--
"Out of 13.000 feet of free fall, always remember that the last inch hurts the most"