mrtg og cpu-oversigt

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Sep 2003 - 23:03:06 CEST

Date: Tue, 9 Sep 2003 23:03:06 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: mrtg og cpu-oversigt
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Beklager jeg "skyder fra hoften", men konen har netop
gået op for at se fjernsyn (og overladten Mac'en til
mig ;-).

Jeg læste med interesse tråden som handlede om mrtg og
forskellige værktøjer, og hentede cpu-top-eksemplet
fra http://www.somix.com/support/mrtg_repository.php.
Jeg klippede og klistrede ind i en mrtg-fil, og
startede mrtg, men den genererede ingen filer.

Jeg har lavet ændringer som bl.a.

Target[siku_3]:
1.3.6.1.4.1.2021.11.9.0&1.3.6.1.4.1.2021.11.10.0:læse-snmp-variabel@siku:

men får det ikke til.

Har jeg overset noget? Mrtg, net-snmp, og thttpd er
installeret, og jeg laver grafer over vores firewalls
båndbredde-forbrug, men jeg kan ikke se hvad skal
ændres.

Har i desperation snmp-pollet min maskine, og fået
cfgmaker til at lave en oversigt over mit netkorts
båndbredde-forbrug og har lagt cpu-oversigten ind, men
det vises som en grim tekst.

Har nogen et eksempel fra det virkelige liv?

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan