Hardware anbefaling

From: Thomas Willert (none@thomas--willert.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Nov 2003 - 20:27:44 CET

Date: Wed, 26 Nov 2003 20:27:44 +0100
From: Thomas Willert <none@thomas--willert.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hardware anbefaling

Hejsa!

Jeg skal bestille en server der skal køre FreeBSD 4.9. Er der nogen der kan
anbefale en hardware løsning der opfylder nedenstående krav? Det skal helst
kunne bestille hos en enkelt forhandler:

- 1U eller 2U høj
- 19" rackmount kabinet
- plads til 2stk. IDE diske.
- indbygget 100mbit netkort i motherboard
- plads til 1 stk. PCI kort ( se nedenstående bekrivelse)

Derudover kunne jeg godt tænkt mig et PCI kort der giver mulighed for at
power-cycle maskine remote. Kan man få så noget med eget IP-nummer?
Helt ideelt ville det være hvis man havde adgang til BIOSen og kunne se hvorfor
maskinen evt. ikke vil boote. Findes noget sådant?

Tak for hjælpen!

--
Thomas Willert
Petkumstrasse 19