Re: OpenBSD HP PA-Risc

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 May 2003 - 00:30:13 CEST

Date: Wed, 28 May 2003 00:30:13 +0200
Subject: Re: OpenBSD HP PA-Risc
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On tirsdag, maj 27, 2003, at 18:59 Europe/Copenhagen, Jorma Lindgren
wrote:

> Davs,
>
> Undskuld en Svensker.
no problem :)

> Jag har en OpenBSD 3.3 (i386) som står och går som server och från den
> vill jag netboota 2 clienter (en HP 712/60 och en HP C200). Jag har
> gjort som det står i FAQ och som det står i HPPA-Install, men det
> fungerar inte.

Jeg har et par HPPA maskiner og har med jævne mellemrum bootet dem med
BSD siden OpenBSD 2.5. Blandt andet en 712/60 - dejlig maskine!

Idag kan de bringes til at køre multiuser Net og Open, dog uden
harddisk,
så stadig netboot :( (har ikke checket hverken Net eller Open for
nyligt måske
kan de boote fra lokal disk nu?)

Det er nogle lækre maskiner efter min mening, og hvis nogen ligger inde
med dem
og vil forære dem væk, så giv dem til en BSD bruger (de kan også køre
Linux)

> Jag kommer så långt att clienterna försöker starta upp och de får sitt
> IP-nummer (från min Firewall/DHCP router) och de känner av Server-IP
> och Client IP men sen är det stopp.
hmmm, det bedste bud er at smide en netværkssniffer på, Ethereal eller
tcpdump og se
hvad de sidste pakker er.

Hvor langt kommer du?
Får den hentet kernen med TFTP? har du startet TFTP, har du kerne i
/tftpboot
er /etc/bootptab iorden? er NFS (/etc/exports) iorden?

> Jag har inga felmeddelanden i någon serverlogg, och allt ser bra ut
> men när clienten har försökt boota stoppar den bara utan fel och inget
> i loggarna ser fel ut.
>
> Har någon en bra ide (en go fidus - hur konstig som helst) så är jag
> tacksam för alla pointers/ideer som kan ge mig anledning att prova
> något nytt.
Drop eventuelt ind på IRC på EFnet, #bsd-dk og kig efter mig hlkv6/hlk

> Ps. Jag skulle verkligen uppskatta möjligheten att komma på en dansk
> BSD träff hvis i kunde acceptere en svensker :-)
det kunne være fint, hvis du annoncerer at du kommer til København en
bestemt dag
plejer der at være god tilslutning. Så prøv at foreslå en dag, sidst
var der vidst en
nordmand nede i Kbh - men den dag kunne jeg ikke (/me dukker sig og
løber)

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000