OpenBSD HP PA-Risc

From: Jorma Lindgren (none@jorma--jormalindgren.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 May 2003 - 18:59:07 CEST

Date: Tue, 27 May 2003 18:59:07 +0200
From: Jorma Lindgren <none@jorma--jormalindgren.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: OpenBSD HP PA-Risc

Davs,

Undskuld en Svensker.

Den svenska BSD listan är lokaliserad i Stocholm/Göteborg/Luleå (= way up north), så när det var dags att välja en BSD-user group så var Danmark det enda självklara alternativet för någon som bor i skåne (Lund).

Jag hoppas att ni kan acceptera en svensk på er lista. Jag har "hängt omkring" ett tag och läst på listan och nu skulle jag behöva lite hjälp.

Jag har en OpenBSD 3.3 (i386) som står och går som server och från den vill jag netboota 2 clienter (en HP 712/60 och en HP C200). Jag har gjort som det står i FAQ och som det står i HPPA-Install, men det fungerar inte.

Jag kommer så långt att clienterna försöker starta upp och de får sitt IP-nummer (från min Firewall/DHCP router) och de känner av Server-IP och Client IP men sen är det stopp.

Jag har inga felmeddelanden i någon serverlogg, och allt ser bra ut men när clienten har försökt boota stoppar den bara utan fel och inget i loggarna ser fel ut.

Har någon en bra ide (en go fidus - hur konstig som helst) så är jag tacksam för alla pointers/ideer som kan ge mig anledning att prova något nytt.

Mvh
Jorma, Svensker :-)
Lund (just across the bridge)

Ps. Jag skulle verkligen uppskatta möjligheten att komma på en dansk BSD träff hvis i kunde acceptere en svensker :-)

Pps. Hvis de er helt forkert og i ikke vill beröre er med svensker så lad mig vete så ska jag unsubscribe mej fra listen...