SMP?

From: Kristian Vilmann (none@kvi--vilmann.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 May 2003 - 20:52:37 CEST

Subject: SMP?
From: Kristian Vilmann <none@kvi--vilmann.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 20 May 2003 20:52:37 +0200

Efter at have slidt 2 diske op lykkedes det at få installeret
FreeBSD 4.8 på min Dual Pentium Pro.

Men jeg ville jo gerne have begge processorer på arbejde.

Jeg CVSup'ede og byggede en ny kerne. Den kunne jeg boote på.
Så ændrede jeg følgende:
#cpu I386_CPU
#cpu I486_CPU
#cpu I586_CPU

options SMP # Symmetric MultiProcessor Kernel
options APIC_IO # Symmetric (APIC) I/O

Yderligere har jeg support for ccd, men det er ikke i brug endnu:
pseudo-device ccd 4

Ellers er der ingen ændringer i forhold til GENERIC.

Lidt output:

Booting [kernel]...
FreeBSD 4.8-STABLE #0: Tue May 20 13:53:52 CEST 2003
Features=0xf9ff<FPU,VME,DE,PSE,TSC,MSR,PAE,MCE,CX8,SEP,MTRR,PGE,MCA,CMOV>
real memory = 134217728 (131072K bytes)
avail memory = 125194140 (122260K bytes)
Changing APIC ID for IO APIC #0 from 16 to 2 in MP table
APIC_IO: MP table broken: 8259->APIC entry missing!
Changing APIC ID for IO APIC #0 from 0 to 2 on chip
Programming 16 pins in IOAPIC #0
IOAPIC #0 intpin 2 -> irq 0

og så sker der ikke mere. Den hænger helt. CTRL-ALT-DEL virker ikke.

Hvad gør man?
Og hvor burde jeg have læst mig til det?

/kristian