Re: SMP?

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 20 May 2003 - 21:32:37 CEST

Date: Tue, 20 May 2003 21:32:37 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SMP?

On 2003.05.20 20:52:37 +0200, Kristian Vilmann wrote:
> Efter at have slidt 2 diske op lykkedes det at få installeret
> FreeBSD 4.8 på min Dual Pentium Pro.
>
> Men jeg ville jo gerne have begge processorer på arbejde.

[cut]
> Features=0xf9ff<FPU,VME,DE,PSE,TSC,MSR,PAE,MCE,CX8,SEP,MTRR,PGE,MCA,CMOV>
> real memory = 134217728 (131072K bytes)
> avail memory = 125194140 (122260K bytes)
> Changing APIC ID for IO APIC #0 from 16 to 2 in MP table
> APIC_IO: MP table broken: 8259->APIC entry missing!
> Changing APIC ID for IO APIC #0 from 0 to 2 on chip
> Programming 16 pins in IOAPIC #0
> IOAPIC #0 intpin 2 -> irq 0
>

> og så sker der ikke mere. Den hænger helt. CTRL-ALT-DEL virker ikke.
>
> Hvad gør man?
> Og hvor burde jeg have læst mig til det?

Der er detsværre engang imellem computere hvor FreeBSD's SMP driller...
Nogen gange kan det løses ved at rode med BIOS instillinger (evt. flytte
rund på IRQ's). Jeg tror ikke der findes nogen egentlig dokumentation om
det, men du kan prøve at kigge/søge i FreeBSD-smp mailling listens
arkiver..

Hvis ikke du kan finde noget kan du prøve at poste til FreeBSD-smp det
kan være der er nogen der der kan hjælpe.

En ting du kan prøve er at compile en kerne med debugger support og se
om du kan komme ind i debuggeren når den hænger.

--
Simon L. Nielsen