Re: "Embedded" BSD-system

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 31 Mar 2003 - 15:47:02 CEST

Subject: Re: "Embedded" BSD-system
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 31 Mar 2003 15:47:02 +0200

Der er ikke meget på www.picobsd.org, men prøv at kigge på:
http://people.freebsd.org/~picobsd/picobsd/doc/how2build.html

> Det er jeg klar over. Jeg har før lavet embedded systemer baseret på
> OpenBSD og OS/2 - som begge er "time sharing" systemer. Men i alle de
> systemer jeg har arbejdet på er stdin/stdout reserveret til den session
> der kører i forgrunden. Hvis jeg indlæser en stregkode vil den blive
> sendt til Login: prompten, og ikke til et program der kører i
> baggrunden.
Aah, så er det her der er et issue! Det er vel ikke sådan at stregkode
læseren sender sit output som om det var keyboardet der havde
skrevet det? (gennem en PS/2 eller USB port?)
Jeg troede at læseren sad på den serielle port og det var
den du skulle læse for at få dens output.

> Den slags kender jeg ikke noget til. Jeg har aldrig brugt eller
> programmeret til Win95.
Heldige kartoffel! Man bliver underlig af det!

> Kan man få stdin sendt til et program, uden at køre det i en interaktiv
> session
Hvis min antagelse med at stregkodelæseren leger keyboard er
rigtig, vil jeg umiddelbart mene at du skal lave dit interface
som en entry i /dev/ttys (som console). Det er der dit input
havner, og hvis du ikke vil have at login programmet får det
skal du sørge for at det er din applikation der får det.
(http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/term.html)
Jeg er ikke 100 meter mester på området, og det er kun en fornemmelse.

Mvh,

--
/Anders