Re: "Embedded" BSD-system

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 31 Mar 2003 - 15:43:12 CEST

Date: Mon, 31 Mar 2003 15:43:12 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: "Embedded" BSD-system

On 2003.03.31 15:02:47 +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:

> Ja, men s? vidt jeg kunne se p? PicoBSD hjemmesiden er PicoBSD baseret
> p? RAM-diske. Kan man mounte en "normal" disk fra PicoBSD? Da der ikke
> er nogen dokumentation til PicoBSD, m? jeg jo sp?rge en der kender
> det...
Vaer opmaerksom paa at det meste PicoBSD dokumentation er meget out of
date og isaer http://people.freebsd.org/~picobsd/.

PicoBSD bruger et memoryfilsystem men ud over det fungerer den som en
ganske normal FreeBSD bortset fra at der er meget faerre programmer
tilgaengelige. Saa ja du kan sagtens mounte et normalt filsystem fra
floppy/flash/harddisk/whatever hvis bare du har den rigtige support i
kernen og userland (primaert mount_* for userland osv).

--
Simon L. Nielsen