Installere freeBSD på en laptop, der skal bruges i forbindelse med uddannelse?

From: Christoffer Holm Kjølbæk (none@christoffer--kjoelbaek.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 18 Jun 2003 - 00:20:26 CEST

From: Christoffer Holm Kjølbæk <none@christoffer--kjoelbaek.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Installere freeBSD på en laptop, der skal bruges i forbindelse med uddannelse?
Date: Wed, 18 Jun 2003 00:20:26 +0200

Hejsa

Jeg køber snart bærbar, IBM Thinkpad T23, og i den forbindelse er jeg i
tvivl om hvad jeg skal installere?

Først overvejede jeg RedHat, men vil egentlig hellere have freeBSD, er det
godt?

Jeg mener, kan jeg uden at være freeBSD Guru, installere et ordentligt
system? Altså med OpenOffice, Evolution, Wine osv.

Kan man i øvrigt køre alle Linuxprogrammer, når man har Linux binaries
installeret?

Sidst men ikke mindst, findes der en dansk guide, til hvordan man installere
X på freebsd? Har prøvet med den i freeBSD handbook, men fik det ikke til at
virke.

mvh - og på forhånd tak
Christoffer