Re: Problemer m. Host key verification

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Jun 2003 - 19:47:04 CEST

Date: Tue, 17 Jun 2003 19:47:04 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problemer m. Host key verification

On 2003-06-17 08:29:15 +0000, Allan Jensen wrote:
> [...]

rm -f ~/.ssh/known_hosts
ville virke lige så godt, men det er kun en enkelt linie du skal slette.

Allan, forstå det som Henrik skrev her.

Det har jeg i hvert fald tit været ude for selv.

[...]

> Jeg har været inde og slette indholdet af known_hosts, men intet positivt
> resultat. Jeg har prøvet at slette hele brugeren og derefter oprettet den
> igen, men uden positivt resultat.

Det burde ikke gøre nogen forskel.

Som sagt så står svaret næsten i den fejlmeddelelse du får.
Det er known_hosts på klienten du skal studere, på serveren er det ikke
nødvendigt at gøre noget.

> Jeg har så prøvet at reinstallerer maskinen helt med samme hostnavn og ip
> og der fik jeg det til at virke. MEN MEN, så opstod problemet igen efter et
> par gange.

Har serveren skiftet IP i mellemtiden? Hvis den f. eks. er på DHCP kan
det nemt ske.

> Jeg har læst en del om ssh og prøvet forskellige ting jeg nu har kunnet
> komme på før jeg skriver herind, for man må jo også prøve noget selv inden
> man spørger andre.

Ja, og det er sikkert meget simpelt. Men enten er der gået spunk i den,
eller også er der noget vigtigt du overser.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> - http://m.mongers.org/