RE: Installere freeBSD på en laptop, der skal bruges i forbindelse med uddannelse?

From: Daniel Bahl (none@e--danielbahl.info.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 18 Jun 2003 - 01:58:43 CEST

From: "Daniel Bahl" <none@e--danielbahl.info.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Installere freeBSD på en laptop, der skal bruges i forbindelse med uddannelse?
Date: Wed, 18 Jun 2003 01:58:43 +0200

Hej Christoffer,

Jeg er ikke den største BSD nørd, guru - whatever! - men alligevel har jeg
en rigtigt dejlig velfungerende BSD5 maskine kørende - både en workstation
og en server.

Men så vidt jeg husker (Ret mig, hvis jeg er galt på den) så er Wine og
WineX endnu ikke ported til BSD.
** EDIT: Den er kommet, hvornår aner jeg ikke: læs mere her:
http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2001/09/21/FreeBSD_Basics.html

med hensyn til X på bsd, så er det ikke det store problem, efter en
gennemført installation (eller under installationen) kan du fra
/stand/sysinstall køre en guide der hjælper dig igennem opsætning, ellers
kan du jo altid poste dine spørgsmål herinde eller på www.bsdforums.com
hvilket er et godt sted at starte. Hvis du allerede har en Redhat9 eller
lign. Kørende, ville det nok anbefales at du kigge i dens /etc/X11/ x11
config fil - for at se hvilke devices den bruger osv. Det er godt lige at
have noteret bag øret, nå du skal rode med X i BSD!

Og så er MAN og BSD håndbogen ALTID godt, lær at forstå håndbogen - og den
måde den beskriver tingene på, den er guld værd!

Om man kan køre ALLE linux programmer, jeg vil sige at jeg har været ude for
enkelte ting som jeg ikke kunne køre, men nu har jeg ikke leget meget med
det, det meste er jo i ens ports-tree!

Held og lykke
Daniel Bahl
[massere af stavefejl kl. 02.00 om natten] :)