Re: schyyy rygter om en osx liste!

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 30 Jan 2003 - 18:06:05 CET

Date: Thu, 30 Jan 2003 18:06:05 +0100
From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: schyyy rygter om en osx liste!

Hej alle,

Henrik Lund Kramshøj wrote:
> Ja, nu gik det lige så godt med en ny liste, men jeg har fået på
> puklen fordi jeg kom til at sende nedenstående til bsd-dk listen.
> Jeg "spiller" åbenbart smart ved at offentliggøre dette - uden helt
> at vide hvad der er galt i at gøre dette

Der er det galt at listen ikke er færtigkonfigureret. Og at det
derfor ikke er en offentlig service (endnu).
Hvis folk melder sig på ukritisk vil det i væsentlig grad
besværliggøre den sidste konfiguration/aftestning.

Ydermere så er det ganske unfair at du scorer rampelyset fra Sidsel
der virkelig har knoklet hårdt for at få overbevist folk om at en
osx liste er en god ide.
Den eneste belønning der er ved frivilligt arbejde i en forening,
er at kunne sige "se hvad jeg har lavet", men det følte du ikke at
hun havde fortjent?

> Et af bestyrelsesmedlemmerne bruger aktivt listen,

Der blev postet et hurtigt "se hvad jeg har opdaget" indlæg.
Eet indlæg udgør vel ikke aktivt brug.

> og jeg betragter den derfor som være igangsat

Så du dømmer altså hvad der er klar til at blive annonceret
færtigt til alment brug?

Et punkt der kunne være rart at have færtigt, inden en liste
der i høj grad taler til non-eksperter annonceres, er et charter.
Dette var 90% diskuteret igennem, og manglede lige den sidste
afpudsning.
Hvis du virkelig havde ønsket at være konstruktiv, så kunne du
have sendt en "er dette hvad vi er enige om som charter?" til
listen - men det var sjovere at lege julemand?

> selvom der er ikke archives eller søgemulighed - noget der
> ikke tidligere har forhindret brug af listerne

Korrekt. Men denne gang ville vi gøre det gennemført så
medlemmerne kunne opleve noget der bare spillede 100% fra dag 1 i
stedet for den mere anvendte ad-hoc metode.

Samtidig var ideen at annoncere det på OS-X BoF'en på LinuxForum.

> Hvis nogen føler sig voldsomt forurettet af nedenstående skal de være
> velkomne til at udtrykke det, gerne mere konstruktivt end et
> kick fra #bsd-dk! evt. i privat mail

Hvis du ikke havde haft travlt med at spille fornærmet på IRC så
ville du have set at du faktisk fik en begrundelse.

Ydermere så er stilen på #bsd-dk kanalen at kick bruges løst uden
at det skal tages alt for alvorligt. Det bruger du iflg. kanal
logs også i stor stil (en hurtig grep gav flg. fra den sidste
uge):
  20030122:20.47.19 Kick (#bsd-dk Shintai :visse vasse alt det pop) by hlk
  20030122:23.02.07 Kick (#bsd-dk jlouis :altid til tjeneste ) by hlk
  20030123:00.06.16 Kick (#bsd-dk mwn :smut så) by hlk

> Henrik - der ikke er medlem af bestyrelsen for BSD-DK, ej heller har
> lyst til at blive det, da jeg indimellem synes bestyrelsen handler
> voldsomt irrationelt!

Det er altid nemmere at være i opposition.
Så kan man kritisere løs uden samtidig at skulle lave noget.

        Flemming

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---