Re: Homebanking og FreeBSD?

From: phk@freebsd.org
Date: Sun 26 Jan 2003 - 18:24:03 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking og FreeBSD?
From: phk@freebsd.org
Date: Sun, 26 Jan 2003 18:24:03 +0100

In message <none@20030126183337.70009176.peterih--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>, "Peter I.Hansen"
 writes:
>On Sun, 26 Jan 2003 17:03:14 +0100
>
>Jeg bruger Nordea's netbank. Det kræver en smule fusk... Jeg har
>først installeret deres program på en windows PC. Lavet en
>sikkerhedskopi af min ID-nøgle på en floppy, og derefter kopieret
>nøglen til et katalog på min FreeBSD. Når det er gjort kører
>homebanking fint gennem Netscape 4.77 .
>
>Derudover kender jeg en som anbefaler Lån&Spar bank til homebanking på Linux.

Hvis Lån&Spar bruger BEC (Bankernes EDB Central) så virker det nu _kun_
med Windows efter d. 24 jan.

Det plejede at virker med netscape4.79, men den 24. indførte de en
explicit afvisning af alle netscape4 browsere, og nyere browsere
virker ikke fordi de anvender "Netscape Security Model", der navnet
til trods ikke supporteres i Netscape mere.

Jeg har sagt til min bank at hvis det ikke virker inden på fredag
skifter jeg til Jyske Bank, der tilsyneladende er den eneste bank
der har øje vores kunde-behov.

Og ja, jeg er rimeligt sur over at blive tvunget til en anden bank
på grund af at der sidder en eller anden inkompetent skidespræller
i BEC, for jeg var ellers meget tilfreds med min lille lokalbank :-(

Poul-Henning

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956