Endnu en umulig install :-)

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--mail.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Jan 2003 - 11:59:20 CET

From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--mail.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Endnu en umulig install :-)
Date: Fri, 10 Jan 2003 11:59:20 +0100

Efter at have kæmpet en brav kamp med de gamle G3'er, har jeg indtil videre
opgivet dem, og kastet mig over næste umulighed - jeg benyttede dog chancen
til at installere OpenBSD på en i386.

Nu er det så den bærbare der skal leges lidt med, og jeg har forsøgt mig med
både Free og Open, dog uden held. Here's the deal:

Det er en Toshiba Portégé 3440CT /uden/ floppy eller cd-rom drev, og jeg er
for doven til at pille disken ud af den igen. Jeg har før skiftet linuxdistro
på den ved at overtale lilo til at boote en udpakket floppy fra /dev/hda2
(min swappartition, der i dagens anledning blev til en ext2-ditto), men det
er lilo ikke meget for at gøre med *BSD-images. Jeg har prøvet følgende med
Open:

At pege direkte på et image på / (ext2). - no boot.
At pege på filer hevet ud af et image (/, ext2) - no boot.
At lave /dev/hda2 om til ms-dos, og så pakke ud der - no boot.
At lave /dev/hda2 om til UFS, og så pakke ud der - no boot.
dd if=floppy32C.fs of=/dev/hda2 + trække boot ud på / og pege på boot som
loader - reading boot.... bad magic

Free giver samme resultater på de to første, resten har jeg ikke prøvet endnu.

Nogen gode forslag, jeg synes jeg har googlet ganske meget, og skimmet mange
kilometer maillister, men hvis jeg har overset noget åbenlyst, så gør bare
grin med mig :-)

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
.dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.