Re: Endnu en umulig install :-)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Jan 2003 - 13:59:27 CET

From: "Morten Liebach" <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 10 Jan 2003 13:59:27 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Endnu en umulig install :-)

On 2003-01-10 11:59:20 +0100, Thomas Alexander Frederiksen wrote:
> Efter at have kæmpet en brav kamp med de gamle G3'er, har jeg indtil videre
> opgivet dem, og kastet mig over næste umulighed - jeg benyttede dog chancen
> til at installere OpenBSD på en i386.
>
> Nu er det så den bærbare der skal leges lidt med, og jeg har forsøgt mig med
> både Free og Open, dog uden held. Here's the deal:

 [snip]

> Nogen gode forslag, jeg synes jeg har googlet ganske meget, og skimmet mange
> kilometer maillister, men hvis jeg har overset noget åbenlyst, så gør bare
> grin med mig :-)

Jeg har med godt resultat startet installationen af alle 3 frie BSD'er
samt et par Linux dostributioner på min ligeledes cdrom/floppy-løse
ThinkPad X20, ved at boote fra mit USB CD-ROM drev og derefter lavet
resten via ftp.

Det er vist kun RedHat jeg har set understøtte resten af installationen
fra USB CD-ROM.

Et lokalt ftp mirror går underværker for hastigheden.

Caveat: Din BIOS skal kunne boote fra et USB device, om det er CD-ROM
eller floppy (eller noget helt 17.) betyder nok ikke så meget, bare det
er boot-bart.

OpenBSD tip: Når du har installeret OpenBSD så hent bsd.rd kernelen og
læg den i / og læs http://www.openbsd.org/faq/faq4.html#bsd.rd, så er
fremtidige rescues og upgraderinger en leg.

Se også på http://m.mongers.org/unix/x20 for mine oplevelser med min
ThinkPad og andre potentielt brugbare tips.

Med venlig hilsen
                                 Morten

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> -- http://m.mongers.org/