Re: Erfaringer med konsolservere

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 15:29:06 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 15:29:06 +0100
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere

On Sun, Dec 14, 2003 at 02:35:27PM +0100, Per Engelbrecht wisely wrote:
> Jeg har aldrig brugt consol-server(e) i mit arbejde og har lidt
> svært ved at seden "dybe tallerken" bag ved brugen af dem.

Jeg kan godt se hvor de kan være en behagelighed, men vi klarer os
ganske glimrende med et par rulleborde med en god gammeldaws terminal
på. Vi har et rimeligt velbestykket serverrum.
Det er ikke super sjældent at vi har brug for at ha' konsol adgang,
men ligefrem en decideret terminal server ville for os være at
skyde gråspurve med kanoner.

En 9210 med et serielt kabel kan også klare ærterne i en snæver vending! ;-)

Desuden er en tur i serverrummet en gang i mellem god praksis.
Diske der siger ``Jeg dør næste gang du slukker mig!'' kan man
ikke høre fra sin pind...

--
Mvh,

Anders S. Jensen