Re: Erfaringer med konsolservere

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 14:35:27 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 14:35:27 +0100 (CET)
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere
From: "Per Engelbrecht" <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Phil
Jeg har aldrig brugt consol-server(e) i mit arbejde og har lidt
svært ved at seden "dybe tallerken" bag ved brugen af dem.
Jo, jeg bruger da cu (tip) via RS-232 til at konfigurer routere og
switche, menhar som sagt lidt svært ved at se fordelen i en decideret
consolserver medalt det kabel-hejs der følger med. Den eneste fordel, skulle da være
eet stedat logge ind til styring af mange servere .. men det kan da ikke
være deneneste fordel, eller hvad.
Til eksterne servere (og interne for den sags skyld) bruger jeg SSH,
behørigtsat op i IPFW forstås, så hvad er det lige jeg opnår ved brug af
consolserversom jeg ikke kan med min std. arbejdsmetode ??
Please enlighten me!

mvh

/per
per@xterm.dk