Re: Erfaringer med konsolservere

From: Michael Lyngbøl (none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 15:15:57 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 15:15:57 +0100
From: Michael Lyngbøl <none@michael--lyngbol.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere

On 14.12.2003 14:35:27 +0000, Per Engelbrecht wrote:
> [...]
> Jo, jeg bruger da cu (tip) via RS-232 til at konfigurer routere og
> switche, menhar som sagt lidt svært ved at se fordelen i en decideret
> consolserver medalt det kabel-hejs der følger med. Den eneste fordel, skulle da være
> eet stedat logge ind til styring af mange servere .. men det kan da ikke
> være deneneste fordel, eller hvad.
> Til eksterne servere (og interne for den sags skyld) bruger jeg SSH,
> behørigtsat op i IPFW forstås, så hvad er det lige jeg opnår ved brug af
> consolserversom jeg ikke kan med min std. arbejdsmetode ??

Hvad nu når dit udstyr står i New York, Stockholm eller London og dit
det crasher, ipfw/ipf filter regler blokerer for remote adgang, software
opgradering går galt, etc. hvad gør du så?

> Please enlighten me!

Permanent consol adgang er guld værd i en fejlsituation (og initiel
installation) om dit udstyr så står 5 eller 5000 km. væk.

/Michael

--
Michael Lyngbøl -- michael at lyngbol dot dk
Network Architect, AS3292 TDC, IP·backbone