Re: Erfaringer med konsolservere

From: Jesper Monsted (none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 15:35:14 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 15:35:14 +0100
From: Jesper Monsted <none@jesper--monsted.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere

On Sun, Dec 14, 2003 at 03:29:06PM +0100, Anders S. Jensen wrote:
>Jeg kan godt se hvor de kan være en behagelighed, men vi klarer os
>ganske glimrende med et par rulleborde med en god gammeldaws terminal
>på. Vi har et rimeligt velbestykket serverrum.
>Det er ikke super sjældent at vi har brug for at ha' konsol adgang,
>men ligefrem en decideret terminal server ville for os være at
>skyde gråspurve med kanoner.

Vi har ca. 400 hosts på consolsystemet og det gør ens job helt umanerlig
meget nemmere når man lige hurtigt kan hoppe på konsollen og konstatere
at en maskine der ikke vil boote har skudt sin disk så man kan råbe af
kollegerne der skal løse den slags problemer :)

Det er også rart at man ikke skal have et komplet arsenal af
seriel-adaptere som passer til de ca. 15 forskellige platforme nogen af
os arbejder på og - endnu værre - huske hvilken af de 15 der passer til
<leverandør> <model> <revision> hardware.

>Desuden er en tur i serverrummet en gang i mellem god praksis.
>Diske der siger ``Jeg dør næste gang du slukker mig!'' kan man
>ikke høre fra sin pind...

Det finder din konsoliderede storage vel selv ud af - og ringer efter en
techie fra <leverandør> som kommer og skifter disken? ;)

/Jesper