[OT] Et spoergsmaal om mail

From: Per Møller (none@per--vestnet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Aug 2003 - 17:04:28 CEST

From: Per Møller <none@per--vestnet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: [OT] Et spoergsmaal om mail
Date: Fri, 22 Aug 2003 17:04:28 +0200

Jeg er roeget i en diskussion om hvorledes en e-mail fortolkes.

Det er min opfattelse at hvis man skal besvare en e-mail (lageret i en
fil som nu sendmail normalt goer det), saa skal man benytte e-mail
adressen fra Reply-To: linien. Hvis den ikke findes skal man benytte
adressen fra From: linien og hvis den hellerikke findes skal man benytte
adressen fra den foerste linie i mailen (den som begynder med From).

Tager jeg fejl eller er det korrekt forstaaet, og er der nogen der kan
henvise til en officiel dokumentation der beskriver dette? Maaske en
RFC?

// Per