Compaq Proliant med 320 MB RAM

From: Axel Kellermann (none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Aug 2003 - 00:04:02 CEST

From: "Axel Kellermann" <none@axel.kellermann--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Compaq Proliant med 320 MB RAM
Date: Fri, 22 Aug 2003 00:04:02 +0200

Hej

Jeg har en Compaq Proliant 2500 med 320 MB RAM, men efter jeg har lavet en
opdatering fra FreeBSD 4.5 til 4.8 registrerer den kun 16 MB RAM.

Jeg havde selvfølgeligt glemt alt om dette fra 1. gang

For ca. 1,5 år siden installerede jeg den 1. gang hvor jeg fandt noget i
kerne konfigurationen der skulle laves om, så hele hukommelsen kunne
registreres, men jeg kan hverken huske hvad det var eller hvor det var. Hele
dagen er brugt på at lede på Google og mit kontor.

På Google fandt jeg flere steder, der nævner at Compaq har sin egen måde at
registrere rammen på men ikke noget konkret om hvordan det omgås.

Så vidt jeg husker skal man fortælle kernen hvor meget RAM der er - men hvor
og hvordan

Er der et godt forslag?

På forhånd tak

Axel Kellermann