RE: dhclient & resolver

From: Henrik Gammelgaard (none@gammelgaard--bigfoot.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 02:50:56 CEST

From: "Henrik Gammelgaard" <none@gammelgaard--bigfoot.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: dhclient & resolver
Date: Mon, 21 Apr 2003 02:50:56 +0200

Alternativt kunne du sætte DHCP serveren op til at give en fast IP til din
x-box, det kan lade sig gøre via MAC adressen hvis jeg ikke husker helt
galt.
F.eks ved at tilføje noget lignende nedenstående til dhcpd.conf filen, hvis
du gør det så vil jeg også gå ud fra at du er fri for at ændre i /etc/hosts.

group {
      host x-box {
        hardware ethernet 00:00:00:00:00:00;
        fixed-address 10.0.0.10;