Re: dhclient & resolver

From: Ask Holme (none@ask--eternal-newbie.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 00:48:49 CEST

Date: Mon, 21 Apr 2003 00:48:49 +0200
From: Ask Holme <none@ask--eternal-newbie.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: dhclient & resolver

On Mon, 21 Apr 2003 00:33:34 +0200
Lars Thegler <none@lars--thegler.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Når nu min box herhjemme booter, får den en IP-addresse tildelt via
> DHCP. Jeg har i forvejen fortalt hvilket hostnavn jeg ønsker den skal
> have, via /etc/rc.conf.
>
> Min drøm er nu, at jeg kan kalde gethostbyname(<hostname>) og få fat i
>
> den IP-addresse jeg fik tildelt.
DHCP/DNS version 3 (kan sq ikke huske hvilken en af dem det er). Hvis du
kører med det vil dhclient fortælle dhcpd'en hvilket hostname den
ønsker, denne vil så automatisk fortælle dns serveren at den skal sætte
dette op. Dette kræver selvfølgelig at din dhcp server også kører dns.

--
Regards

Ask Holme aka kVanQue Half-time student - Fulltime geek PGP/GPG keyid 58CE6FE4 - fetch it today, from your local keyserver