Re: dhclient & resolver

From: Kristen Nielsen (none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 09:41:00 CEST

Date: Mon, 21 Apr 2003 09:41:00 +0200
From: Kristen Nielsen <none@krn--krn.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: dhclient & resolver

Ask Holme wrote:

> DHCP/DNS version 3 (kan sq ikke huske hvilken en af dem det er). Hvis du
> kører med det vil dhclient fortælle dhcpd'en hvilket hostname den
> ønsker, denne vil så automatisk fortælle dns serveren at den skal sætte
> dette op. Dette kræver selvfølgelig at din dhcp server også kører dns.

Dette virker også fint, selvom DNS serveren ligger på en anden maskine, da
det er en std. DNS (BIND) protokol feature som nu er implementeret i
isc-bind og isc-dhcpd programmerne.

Man skal naturligvis tillade at DNS serveren opdateres af den dhcp server
man anvender.
Disse ting er ret godt beskrevet i bind (named og named.conf) mansiderne.

Kristen
krn@krn.dk

--
Computere er for mig noget, der står på Sjælland
Kim Kristiansen, Ølejrbevægelsen (Jyde)