ifcfg, disable login, mm.

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 12:23:59 CEST

From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: ifcfg, disable login, mm.
Date: Mon, 21 Apr 2003 12:23:59 +0200

Hej Alle

Jeg har brug for hjaelp til at klare et par opgaver. Jeg har selvfoelgelig
vaeret rundt omkring, inden jeg henvender mig her. Jeg har brug for hjaelp
til;

1 - at "bundle" flere netkort saa de fremstaar som een ip-add. Mit oenske er
I/O-performance. Det hurtigste ville vaere at koebe et kort til formaalet,
men det er ikke en option. Jeg har mange Intel/Pro100+ og 3Com 3C905B-Tx til
raadighed.
2 - en mulighed for dels at "disable login" og dels at "disconnect users" uden
at skulle f.eks. skifte runlevel, a la Novell.
3 - en mulighed for at sende en "on-screen" besked til alle brugere og/eller
en mulighed for at give en ditto besked (motd) ved login. Igen a la Novell.

De to sidste er i kategorien "nice to have". Den foerste er "need to have"

--
Med venlig hilsen / Best regards

/per Per Engelbrecht per@xterm.dk