Dårlig ram... ?

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 13:06:20 CEST

From: "Peter Larsen" <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Dårlig ram... ?
Date: Fri, 20 Sep 2002 13:06:20 +0200

Hmm, ja..

Jeg har MULIGVIS noget dårligt ram, problemmet er bare, at jeg ved ikke
rigtig hvordan jeg kan teste det ordentlig, og nu er det altså freebsd som
er smidt på maskinen...

Det er en ny maskine... p4,asus P4B533, 512mb ddr. osv..

bios'en tester rammen 4-5 gange før start... ingen fejl..

.. jeg testede med memtest86 (den der linux floppy ting) 2.5 version gav
fejl, men i min snarrådhed fandt jeg version 3.0 (som nu var nyest), og der
er ingen fejl (er i gang med tredje gennemløb)....

Jeg har lavet 4 buildworld's på maskinen, ikke nogen fatale fejl (lidt
warnings hist og her.. men det er der vel altid)....

jeg fandt cpuburn i ports, det fattede jeg ikke meget af. burnBX giver ikke
rigtig noget output...

memtest i ports vil kun teste ca. 140mb af rammen. Den test gav dog ingen
fejl (men jeg har lidt svært ved at stole på den, da den ikke ville tage
mere end den mængde ram til test..)

Har jeg dårlig ram eller hvad?

Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk