Re: Bundling / Trunkering af flere DSL linjer.

From: Kim Nielsen (none@kn--insecurity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 12:48:28 CEST

Subject: Re: Bundling / Trunkering af flere DSL linjer.
From: Kim Nielsen <none@kn--insecurity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 20 Sep 2002 12:48:28 +0200

On Fri, 2002-09-20 at 12:27, Johan Christiansen wrote:

> Jeg har set et firma i Randers det sælger linux box'e som er færdig
> opsat til at gøre dette...
>
> Er der nogen der har en ide om hvordan det kunne gøres?

Een måde er at du kan sætte flere squid proxy'er op og så transperante
proxyer ved at redelate scopes af det net med feks iptables. Så kan du
så sætte op at hver proxy tager fra hver sin gateway ..

så tager du feks ip 10.0.0.1->10.0.0.10 og sender pakkerne til proxy1,
10.0.0.11->10.0.0.20 til proxy2 osv.

det er en ide som kunne prøves

/Kim