Re: Dårlig ram... ?

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 15:29:21 CEST

Date: Fri, 20 Sep 2002 14:29:21 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dårlig ram... ?

Peter Larsen wrote:

> Hmm, ja..
>
> Jeg har MULIGVIS noget dårligt ram, problemmet er bare, at jeg ved ikke
> rigtig hvordan jeg kan teste det ordentlig, og nu er det altså freebsd som
> er smidt på maskinen...
>
> Det er en ny maskine... p4,asus P4B533, 512mb ddr. osv..
>
> bios'en tester rammen 4-5 gange før start... ingen fejl..
>
> .. jeg testede med memtest86 (den der linux floppy ting) 2.5 version gav
> fejl, men i min snarrådhed fandt jeg version 3.0 (som nu var nyest), og der
> er ingen fejl (er i gang med tredje gennemløb)....

Jeg har haft en PC der kørte i snegletempo. Stabiliteten var fin, men
hastigheden ikke. Memtest86 kunne ikke finde nogen fejl, men
hastighedsproblemet forsvandt da jeg pillede et bestemt RAM modul ud...

Jeg prøvede bagefter flere kombinationer af RAM-moduler, og
hastighedsproblemet kom altid tilbage når det "langsomme" RAM-modul var
installeret.

Så nogle RAM problemer kan være svære at finde...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen