RE: Lyd i FreeBSD generelt

From: Lennart Sorth (none@ls--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 12:41:41 CEST

Date: Thu, 12 Sep 2002 12:41:41 +0200 (METDST)
From: Lennart Sorth <none@ls--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Lyd i FreeBSD generelt

On Thu, 12 Sep 2002, Jimmy Selgen Nielsen wrote:

> uhmm.... nu kan det da godt ske jeg bare er vanskelig, men er det ikke
> en smule nemmere med :
> cd /usr/src
> make buildkernel KERNCONF=FUTTE && make installkernel KERNCONF=FUTTE

det er en smagssag - det er bare endnu ikke den måde jeg gør det
på - jeg benytter stadig den gamle BSD-way. (call me a dinosaur)
Men jeg nævnte jo også netop denne nyere/smartere løsning senere.

Jeg synes nu ikke det er sværere - Du skal jo alligevel ned i
/usr/src/sys/i386/conf og rette FUTTE, og derefter ud i /usr/src
igen:

GAMMEL METODE:
--------------
cd /usr/src/sys/i386/conf
vi FUTTE
config FUTTE
cd ../../compile/FUTTE
make depend
make && make install

NY METODE:
----------
cd /usr/src/sys/i386/conf
vi FUTTE
cd /usr/src
make buildkernel KERNCONF=FUTTE && make installkernel KERNCONF=FUTTE

heh - der er faktisk kun 104 bogstaver i den gamle metode, mens der
er 119 i den "nye" :-)

> hvad med world ??... jeg fik da en rimelig ubehagelig oplevelse da

Jeg gik ud fra at Torben har en ny 4.6 RELEASE på maskinen , - hans
eneste problem var manglende lyd. Der er ingen grund til make world,
blot for få pcm med i kernen.
(ok, det kan aldrig skade, men har intet med pcm at gøre)

> Men jeg kan da selvfølgelig også tage fejl.. har brugt BSD i ca. 8 dage ;)
nix, du har ganske ret, - fremgangsmåden er helt valid til kommende
opdateringer af FreeBSD.

Der er bare ikke brug for så stor en hammer for at få lyden i en
nyinstalleret BSD til at virke (faktisk vil jeg mene at tiden
er inde til at vi får pcm() med i GENERIC)

Hilsen

Lennart Sorth
Never eat more than you can lift.
                -- Miss Piggy