Re: Lyd i FreeBSD generelt

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Sep 2002 - 21:29:13 CEST

Date: Thu, 12 Sep 2002 15:29:13 -0400
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Lyd i FreeBSD generelt

On 2002-09-12 12:41 +0000, Lennart Sorth wrote:

> det er en smagssag - det er bare endnu ikke den måde jeg gør det
> på - jeg benytter stadig den gamle BSD-way. (call me a dinosaur)
> Men jeg nævnte jo også netop denne nyere/smartere løsning senere.
>
> Jeg synes nu ikke det er sværere - Du skal jo alligevel ned i
> /usr/src/sys/i386/conf og rette FUTTE, og derefter ud i /usr/src
> igen:
>

> GAMMEL METODE:
> --------------
> cd /usr/src/sys/i386/conf
> vi FUTTE
> config FUTTE
> cd ../../compile/FUTTE
> [...]

Eller bare 'make kernel KERNCONF=FUTTE'.

Jeg havde ogsaa foerst paa fornaemmelsen at den nye metode vare nemmere
(isaer at huske), men der er en del ting som jeg finder nemmere ved at
bruge den gamle. F.eks. at bygge en debug kerne, eller ogsaa at smide
compile dir'et ud hvis naaet gaar galt (compile/FUTTE). Jeg har f.eks.
et kanon buildworld script som jeg kan koere der klarer naesten alt
inklusive fejlmeddelelser, og det er (IMHO) meget bedre at kunne se hvor
noejagtig kerne kompileringen gik galt...blah blah blah.

Det var lidt til old-skool kerne kompilering.

--
Munish Chopra