Re: freebsd grafisk vs. windows

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Oct 2002 - 06:22:46 CET

Date: Mon, 28 Oct 2002 00:22:46 -0500
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd grafisk vs. windows

On 2002-10-27 22:07 +0000, Martin Allan Jensen wrote:

[...]

> 1. Er der lavet noget program som FrontPage(næsten, bare et godt WYSIWYG)

Umm, jeg tror at et par stykker eksisterer, men aner ikke hvad de
hedder. Jeg vil nu hellere anbefale at du tager en smule tid med nogle
on-line tutorials for at laere (x)html + css(2). Det vil jeg gaette paa
du faar meget mere ud af paa laengere sigt.

> 2. Kan man oprette mail-regler lige som i outlook

ports/mail/procmail (hvis du ikke kan finde ud af at saette regler op,
saa kig paa nettet, der er tonsvis af eksempler)

> 3. Er det svært at sætte en maskine op grafisk (har et PCI Geforce 2)

Vi er stadigvaek en smule bagud med brugervenlighed af at saette X op,
men haandbogen har noget meget godt indhold omkring dette. Jeg kan
ioevrigt fortaelle at du kan bruge FreeBSD til spil/grafik-snask i
loebet af meget kort tid, saa snart vi har rettet det sidste snavs i
NVIDIA-driverne udgives de.

> 4. Er det meget svært at benytte til dagligdagsbrug....??

Det tager et godt stykke tid at faa alle mulige .dotfiles flaesket ud
saadan som du vil have dem, men efter et et lille stykke tid falder det
meste paa plads. Jeg har overhovedet ikke lyst til at installere Windows
paa min workstation nogensinde igen.

> 5. UNDSKYLD (men er det muligt at få MSN messenger på BSD ??)

Der findes nok mindst ti forskellige MSN-klienter, og gennem jabber som
jeg selv bruger en ti stykker til. Gaim er saa vidt jeg kan forstaa den
mest populaere, jeg bruger selv jabber/psi.

--
Munish Chopra