Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Sidsel Jensen (none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 13 Oct 2002 - 01:45:34 CEST

Date: Sun, 13 Oct 2002 01:45:34 +0200 (CEST)
From: Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

Hej Alex

> Saa maa han jo researche emnet og skrive lidt om det. Jeg frygter lidt
> at coffeetunes er endnu et tilfaelde af "the blind leading the blind";
> artiklen om udskrivning paa Samba anbefaler f.eks. at smb.conf laves
> world writable. Det er ikke altid heldigt.

Dette må jeg give dig ret i.

Men desværre findes der to former for kritik - alm kritik og konstruktiv
kritik. Din kritik falder for mig at se i den første gruppe
- den er ikke specielt konstruktiv. Den er nok nærmest demotiverende
for nybegyndere.

Der er jo ikke noget der forhindrer dig i at tage din egen medicin og
sende noget feedback til Torben i form af rettelser til hans dokumenter.
Han efterlyste faktisk også at nogle andre end ham selv (nogen der viste
noget om området - unattended install af BSD systemer) - skrev artiklen.

BSD-DK er en forening i vækst - (heldigvis) - men det betyder selvfølgelig
også at vi får en masse nybegyndere her på listen. Disse nybegyndere skal
selvfølgelig "skoles" en lille smule. Dette kan gøres på vidt forskellige
måder. Faktum er dog at det tit er nygebynderne som tager en hel masse
initiativ - initiativer som foreningen godt kan bruge i sin promovering af
*BSD. Initiativer som der ikke har været alt for mange af det sidste års
tid - men det er blevet meget bedre.

Efter min holdning er det vigtigt at vi prøver at hjælpe nybegynderne
istedet for at skælde dem ud. Det er på den måde de lærer mest på.
Ikke mindst fordi BSD miljøet har et rygte for at være ret arrogante
og lukkede overfor ny-tilkommere - et rygte jeg mener vi bør prøve at
slippe af med. Holdninger som "jeg er ved meget mere end dig, men jeg har
ihvertfald ikke tænkt mig at dele min viden mig dig" - tror jeg ikke at
man kommer særlig langt med.

Måske skulle folk lige tage at kigge lidt indad og spørge sig selv - hvad
har JEG bidraget med ?? Hvis I ligger inde med nogle gode artikler eller
how-tos - så skriv en mail til webmaster@bsd-dk.dk, så skal vi nok sørge
for at de bliver linket på websiden. Jeg tror også på kvalitet fremfor
kvantitet.

mvh. Sidsel Jensen

P.S. Holdningerne i dette brev er mine egne og udtrykker ikke nødvendigvis
BSD-DK betyrelsens officielle holdning.