Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 18:02:38 CEST

From: "Alex Holst" <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 11 Oct 2002 18:02:38 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

Quoting Sidsel Jensen (purple@hamster.dk):
> Jeg tror det Torben Sørensen efterlyste, var et dokument på dansk til hans
> www.coffeetunes.dk site.

Saa maa han jo researche emnet og skrive lidt om det. Jeg frygter lidt
at coffeetunes er endnu et tilfaelde af "the blind leading the blind";
artiklen om udskrivning paa Samba anbefaler f.eks. at smb.conf laves
world writable. Det er ikke altid heldigt.

Artiklen om installation af PostgreSQL er naesten direkte spild:
Outputtet fra make install i baade FreeBSD og OpenBSD porten giver mere
information om PostgreSQL end artiklen goer.

Jeg har ikke noget imod at folk bygger et cykelskur fra tid til anden,
men sigter vi efter kvalitet eller kvantitet? Jeg vil gaa saa langt, at
hvis jeg skulle vaelge mellem at have *ingen* information om et emne
eller *forkert* information om et emne, ville jeg vaelge det foerste.

> Desuden er mange af de beskrivelser man finder via google ikke altid
> lige nemme at gå til (og ikke altid lige indlysende eller smart sat
> op).

Det skyldes maaske forfatterens mangel paa erfaring med systemet eller
mangel paa feedback om deres arbejde? Jeg kan hvert fald ikke se
hvordan flere fejlagtige dokumenter, skrevet af nybegyndere, kan hjaelpe
paa problemet.

Jeg synes ikke der er noget bittert over at straebe efter kvalitet.

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org