Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 Oct 2002 - 08:36:09 CEST

Date: Mon, 14 Oct 2002 08:36:09 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej alle.

> Men desværre findes der to former for kritik - alm
> kritik og konstruktiv
> kritik. Din kritik falder for mig at se i den første
> gruppe
> - den er ikke specielt konstruktiv. Den er nok
> nærmest demotiverende
> for nybegyndere.

Jeg startede denne tråd, og erfarede til min glæde, at
der er mange måder at håndtere store mængder
UNIX-stationer på fra centralt hold. Desværre glider
debatten efterhånden ud i ingenting.

> Efter min holdning er det vigtigt at vi prøver at
> hjælpe nybegynderne
> istedet for at skælde dem ud. Det er på den måde de
> lærer mest på.
> Ikke mindst fordi BSD miljøet har et rygte for at
> være ret arrogante

 Et af de ting jeg bed mest mærke i var kommentaren
STFW, som jo ikke kan bruges til særlig meget, andet
end til at få sin personlige frustration ud.

Folk bør have dette i hovedet, når de svarer:

1. Er svaret relateret til emnet?
2. Skriv pænt om andre, og snak pænt til andre.

Ad. 1: Hvis man svarer på noget, og bringer debatten
over på noget andet, kan man forandre overskriften på
mailen. Det kan de fleste, men man "glemte" det nok i
kampens hede i dette tilfælde.

Ad. 2: Folk mister interessen for listen, hvis der er
alt for meget ævl og kævl, og så har man til sidst kun
sig selv at snakke med.

Hilsen
Claus

Beskyt din computer mod virus og misbrug! Læs mere i Yahoo! Sikkerhedscenter på www.yahoo.dk/sikkerhedscenter