Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 14 Oct 2002 - 11:37:07 CEST

From: "Alex Holst" <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 14 Oct 2002 11:37:07 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

Quoting Claus Guttesen (cguttesen@yahoo.dk):
> Folk bør have dette i hovedet, når de svarer:
[...]

0. Kunne vedkommende selv finde svaret paa 57 sekunder?

I stedet for at bruge 30 minutter paa at hjaelpe een person med een
opgave, kan jeg bruge samme tidsrum paa at hjaelpe X antal personer med
selv at finde frem til svaret paa deres spoergsmaal. Jeg goer derved
mere gavn end en "venlig" person der udpensler svarene paa de samme
spoergsmaal mange gange om dagen.

Jeg synes selv jeg vedligeholder en rimelig maengde dokumentation netop
for at folk kan hjaelpe dem selv uden at skulle vente paa mit svar i et
eller andet forum.

> 2. Skriv pænt om andre, og snak pænt til andre.

Hvad er der upaent ved RTFM? Det har laenge vaeret en accepteret
opfordring til at taenke selv. At jeg bruger det begreb betyder ikke
noedvendigvis at jeg sidder knaldroed i hovedet af raseri og skriger ad
vedkommende. Jeg udtrykker mig generelt meget kort, og det bliver til
tider desvaerre opfattet som alt muligt negativt.

Disse RTFM diskussioner er ufatteligt kedelige. I don't know why I
bother sometimes.

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org