Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)

From: Jens Åge Holm (none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 17:56:31 CEST

From: Jens Åge Holm <none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)
Date: Wed, 2 Oct 2002 17:56:31 +0200

Hejsa.

Jeg har lige installeret en gang 4.6.2 på en tidligere 4.4 box.
Men jeg synes godtnok, at tingene ikke udarter sig helt, som de "plejer".
For det første vil jeg gerne slå Sendmail fra, da jeg ikke har noget at
bruge det til. Derfor skriver jeg sendmail_enable="NO" i rc.conf, men den
starter stadig lystigt op.
Derudover vil jeg gerne logge ind med SSH fra min Windows kasse med PuTTY,
og såvidt jeg erindrer virkede det out-of-the-box i 4.4, men her i 4.6.2 vil
den ingenting (sshd_enable="YES" i rc.conf) - jeg for en "Network error -
Connection refused". Det kunne jo godt tyde på noget firewall værk, men er
der blevet ændret i default siden 4.4?
Er der nogen der kan kaste en smule klarhed over ovenstående, så ville jeg
da blive glad ;-)

Mvh.
Jens Åge Holm