Re: Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)

From: Tim G. Børresen (none@tim--sunsite.no.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 18:21:22 CEST

Date: Wed, 2 Oct 2002 18:21:22 +0200 (CEST)
From: Tim G. Børresen <none@tim--sunsite.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)

On Wed, 2 Oct 2002, Jens Åge Holm wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg har lige installeret en gang 4.6.2 på en tidligere 4.4 box.
> Men jeg synes godtnok, at tingene ikke udarter sig helt, som de "plejer".
> For det første vil jeg gerne slå Sendmail fra, da jeg ikke har noget at
> bruge det til. Derfor skriver jeg sendmail_enable="NO" i rc.conf, men den
> starter stadig lystigt op.

sendmail er blevet splittet op i undersystemer, der er bl.a. et lokalt
koesystem.

Jeg bruger nedenstaaende med success i /etc/rc.conf - der kommer ikke et
pip fra sendmail.

# Deal with Sendmail aka. fuck it #
sendmail_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO" # Start a localhost-only MTA for mail submission
sendmail_outbound_enable="NO" # Dequeue stuck mail (YES/NO).
sendmail_msp_queue_enable="NO" # Dequeue stuck clientmqueue mail (YES/NO).

Venlig hilsen
Tim