Re: Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)

From: Christer Gundersen (none@dtun3z--online.no.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Oct 2002 - 18:15:10 CEST

Subject: Re: Nyinstalleret FreeBSD 4.6.2 er lidt mærkelig (SSH og Sendmail)
From: Christer Gundersen <none@dtun3z--online.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 02 Oct 2002 18:15:10 +0200

On Wed, 2002-10-02 at 17:56, Jens Åge Holm wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har lige installeret en gang 4.6.2 på en tidligere 4.4 box.
> Men jeg synes godtnok, at tingene ikke udarter sig helt, som de "plejer".
> For det første vil jeg gerne slå Sendmail fra, da jeg ikke har noget at
> bruge det til. Derfor skriver jeg sendmail_enable="NO" i rc.conf, men den
> starter stadig lystigt op.
> Derudover vil jeg gerne logge ind med SSH fra min Windows kasse med PuTTY,
> og såvidt jeg erindrer virkede det out-of-the-box i 4.4, men her i 4.6.2 vil
> den ingenting (sshd_enable="YES" i rc.conf) - jeg for en "Network error -
> [...]

For å deaktivere Sendmail i rc.conf
sendmail_enable="NONE"

Ang ssh og firewall så vet jeg ikke om den løsningen jeg har er den
optimale løsningen, men fordi jeg har en annen firewall så har jeg dette
i min rc.conf
kern_securelevel_enable="NO"
sshd_enable="no"

For å så installere openssh i fra ports.

--
Med Vennlig Hilsen / Best regards
Christer Gundersen / dizzy tun3Z