Re: Ang LinuxForum

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Nov 2002 - 12:44:07 CET

Date: Thu, 21 Nov 2002 12:44:07 +0100
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ang LinuxForum

On Thu, Nov 21, 2002 at 05:30:04PM +0800, Rafter Man wrote:
> [...]

Vi kan sagtens blive enige om at LinuxForum navnet ikke er dækkende over
hvad der foregår på den en dags konference. Men som det er idag har jeg
ikke noget imod navnet LinuxForum, da navnet hiver en masse folk til
alene pga. af de kender til Linux. Det må så være vores job på f.eks.
LinuxForum at overbevise de besøgene om alternativet FreeBSD, OpenBSD,
NetBSD, MacOS X og alle de andre jeg har glemt.

> Jeg vil gerne støtte den danske BSD verden, men jeg gider stadig ikke
> at man skal gå ind på LinuxForum får at få info om BSD.

Nej, men problemet er jo at hvis man ikke er kendt, så får du ikke nye
mennesker ind fra gaden til en konference ved navn f.eks. "BSDForum".
Ved at samarbejde med eksisterende krafter, vil man have langt større
mulighed at nå ud til alle dem som synes Linux er sagen. Måske kan vi
ved at dukke op på konferencer som LinuxForum, Nordu, NTI netop vise
fanen og fortælle andre at vi faktisk synes der er et bedre alternativ i
opensource verdenen end netop Linux.

> Tja, hvis vi ikke gør noget for at få navnet ændret, så bliver det sgu
> aldrig ændret!

Så længe vi ikke kan samle en masse folk til at hjælpe på
konferencer/messer som LinuxForum/NTI, så tør jeg ikke personligt satse
på vi kan samle folk nok til at lave vores egen konference.

Jeg er sikker på at LinuxForum stadigvæk fortsætter i årene frem,
selvom vi er der eller ej.

> Jeg støtter gerne BSD-dk (selvom også det navn kunne trænge til en
> udskiftning*G*), men bare fordi Linux er større brugermæssigt, skal vi
> ikke være en underkategori til LinuxForum.

Jeg ved ikke hvor lang tid du har medlem, men navnet BSD-DK blev
accepteret som foreningens navn ved den stiftende generalforsamling. Og
på de to efterfølgende ordinære generalforsamlinger, har der ikke været
stillet forslag om navneændring.

Vi er så vidt jeg ved ikke en underkategori af LinuxForum, vi er med på
samme præmisser som f.eks. SSLUG, de er bare mere aktive i form af
forslag til talere/emner.

> Ja, det har du nok ret i, men hvis LinuxForum virkelig gerne vil have
> andre Unix'er med, så må de da for f***** også være villige til at
> skifte navn. De kan vel også se at det er træls for os andre.

Det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke sidder med ved bordet, når
tingene bliver besluttet for LinuxForum. Det ændre stadigvæk ikke ved
det faktum at det er svært at få BSD-DK medlemmerne op at de behagelige
kontorstole og give en hånd med til arrangementerne.

> Jeg har hverken tid eller penge.....

Så er det jo nemt nok at sige at man skal gå imod tiltag som LinuxForum.
For medhjælpere til blandt andet LinuxForum, så kommer man gratis ind.
Man skal selvfølgelig hjælpe til, men arbejdsbyrden er ikke voldsom.

> Du ved jo heller ikke hvem du skal kigge efter!

Det er meget svært at gætte udfra et "nick" hvem du er. Mener nok mest
at du ikke har været med til at arbejder på vores stande / arbejde med
opbygningen af LinuxForum. Jeg kan tage fejl, så må du undskylde. Men
hvis man skal gøre opmærksom på *BSD i Danmark, nytter det ikke noget
bare at møde op til messerne / konferencerne, man bør også deltage
aktivt.

> Igen ved du ikke hvem du skal kigge efter.

Med andre ord du var altså på BSDCon ?

Igen, så er det svært at gætte udfra et "nick" hvem du er.

Hvorfor kommer din holdning først frem nu ?, vi har været med til
LinuxForum de sidste 2-3 år. Det er rigtigt at navneændringen har været
bragt på banen før, men det nytter ikke meget at komme nu, hvor
navneændringen ikke kan lade sig gøre (i 2003 ihvertfald).

Det ændre stadigvæk ikke på at BSD-DK er en meget inaktiv forening, hvis
vi skal have alles opmærksomhed så skal der flere til det. Det er altså
ikke nok med en maillingliste og nogle hyggemøder, der skal flere
artikler, flere foredrag, flere aktive medlemmer, inden vi virkelig kan
sige vi kommer igennem til omverdenen.

/Hemster