Re: mail relay + sendmail/postfix

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 23 Mar 2002 - 01:27:56 CET

Date: Sat, 23 Mar 2002 01:27:56 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>, bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: mail relay + sendmail/postfix

On Sat, Mar 23, 2002 at 01:17:37AM +0100, Morten Liebach wrote:

> OpenBSD er overraskende nok hurtigere til denne opgave, i hvert fald i
> følge denne tråd:
>
> http://www.monkey.org/openbsd/archive/tech/0112/msg00132.html

Det må være en fejlkonfiguration i FreeBSD tilfældet ...

men det minder mig om at dirpref først er med i 4.5 i FreeBSD tilfældet,
så hvis det er en tidligere installation som er opgraderet, så giver det
god mening at newfs'e det filsystem hvor /var/spool/postfix ligger på,
da man så vil få et hurtigere filsystem.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.