Re: Router til 100MBit net

From: Jens Dueholm Christensen (none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 05:11:57 CET

From: Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 13 Mar 2002 05:11:57 +0100
Subject: Re: Router til 100MBit net

On 13-Mar-02, Alex Holst wrote:

> Minimal herlighedsvaerdi. Det lugter ret meget af hardware problemer,
> eller hvertfald driver problemer af en art. Har du mulighed for at
> proeve NetBSD-current, og evt. OpenBSD? Det kan maaske give et hint om
> det er driver problemer eller hardware problemer.

Lækkert udtryk - minimal herlighedsværdi.. Nå, mindre sidespring, men ja,
jeg hænger mest til driverproblemer, da jeg fint kan installere hele
OS'et via NetBSD floppierne til Laptop (der netop indeholder CardBus, USB
og lidt andet specielt til laptops) og der er ikke tegn på noget som
helst galt før maskinen er bootet op for sig selv og først når det er for
sent (freeze eller kernel panic) finder man ud af at der er noget i
vejen.

Jeg har indtil videre kun prøvet 1.5.2 (ikke haft tid til en -current) og
OpenBSD ved jeg ikke helt om jeg har mod på at gå i gang med, da jeg
føler mig mest hjemme i Free (hvor der selvf. bare ikke findes drivers).

> Jeg har ikke rigtigt nogle forslag til loesninger som indebaerer andet
> hardware.

:/ Soekris ser ellers lækker ud, men da den ikke kan trække mere end de
~50MBit igennem ville det være dumt at bruge 200$ på sådan en.

Regards

--
Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>. Member of Team *AMIGA*