Re: Router til 100MBit net

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 13 Mar 2002 - 09:19:45 CET

Date: Wed, 13 Mar 2002 09:19:45 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Router til 100MBit net

On Wed, Mar 13, 2002 at 05:11:57AM +0100, Jens Dueholm Christensen wrote:

> :/ Soekris ser ellers lækker ud, men da den ikke kan trække mere end de
> ~50MBit igennem ville det være dumt at bruge 200$ på sådan en.

Det er jo en 486, mit forslag er

1) Installere FreeBSD med "option DEVICE_POLLING", det giver
   nogle procent ekstra i forwarding, måske ikke nok.
2) Køb den billigste PC du kan komme i nærheden af, sætte 2 stk
   PCI 100 Mbps kort i den.

2 skulle kunne laves for 5-6000

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.